Trvalý pobyt v Bratislave - často kladené otázky

 

1. Byt, v ktorom poskytujete trvalý pobyt je vo Vašom vlastníctve?

Áno, byt, v ktorom poskytujeme trvalý pobyt je v našom vlastníctve spoločnosti, čo je zárukou stability poskytovanej služby Trvalého pobytu. Nemôže sa stať, že nám niekto vypovedá zmluvu o nájme priestorov.

 

2. Ak budem využívať Vašu službu Trvalý pobyt, akú adresu budem mať zapísanú v občianskom preukaze?

Bratislava - Rača
Karpatské námestie 7770/10A

 

Bratislava - Ružinov

Doležalova 3424/15C

 

Bratislava - Staré Mesto

Lermontovova 911/3

 

Bratislava - Petržalka

Budatínska 3230/16A


Nitra - Staré Mesto

Farská 50

 

3. Pre koho poskytujete trvalý pobyt?

Trvalý pobyt poskytujeme len pre občanov Slovenskej republiky.

 

4. Poskytujete trvalý / prechodný pobyt aj pre zahraničné osoby?

Nie. Trvalý pobyt poskytujeme len pre občanov Slovenskej republiky.

 

5. Môžem ku Vám prihlásiť iba moje dieťa?

Nie, neplnoleté dieťa je potrebné vždy prihlasiť s dospelou osobou (zákonným zástupcom). Pre dieťa sa vytvára samostatná objednávka služby Trvalý pobyt - Dieťa.

 

6. Ak mám u Vás trvalý pobyt, môžem v byte aj bývať?

Nie. Služba Trvalý pobyt má čisto evidenčný charakter, nezakladá právo na nehnuteľnosť, neposkytujeme žiadne ubytovanie prihláseným osobám.

 

7. Čo je potrebné aby som mal u Vás trvalý pobyt?

Treba vyplniť objednávku na trvalý pobyt, vyžiadame si od Vás potrebné dokumenty a vystavíme Vám zálohovú faktúru. Po jej uhradení Vás prihlásime na trvalý pobyt na miestnom úrade.

Prezrite si podrobný postup zriadenia trvalého pobytu u nás.

 

8. Ak chcem využívať Vašu službu Trvalý pobyt, je potrebné osobne prísť do Bratislavy?

Nie. Všetko potrebné viete s nami vybaviť aj na diaľku.

Prezrite si podrobný postup zriadenia trvalého pobytu u nás.

 

9. Ako rýchlo ma viete prihlásiť na Trvalý pobyt?

Bežne prihlasujeme do troch pracovných dní od úhrady zálohovej faktúry.

 

10. Viete mi vybaviť aj nový občiansky preukaz?

Nie. Nový občiansky preukaz si musíte vybaviť sami, nakoľko Vás musia odfotiť :)

 

11. Kde si viem teda vybaviť nový Občiansky preukaz?
Ak máte predošlý občiansky preukaz vydaný do 30. júna 2008, tak je potrebné, aby ste si nový preukaz vybavili v Bratislave. Môžete tak urobiť v klientskom centre štátnej správy: Tomášikova 46, v budove známej ako stará IKEA. V ostatných prípadoch tak môžete urobiť na ktoromkoľvek okresnom riaditeľstve Policajného zboru na Slovensku.

 

12. Aké je minimálne možné obdobie objednania Trvalého pobytu?

Trvalý pobyt sa objednáva na obdobie min. 1 rok.

 

13. Poskytujeme živnostníkom aj zľavu na Miesto podnikania?
Áno, pokiaľ už u nás má Trvalý pobyt, dostane od nás 50% zľavu na Miesto podnikania.

 

14. Môžem si faktúru za trvalý pobyt dať do nákladov svojej firmy?

Nie, faktúra bude vystavená na Vás ako na fyzickú osobu.

 

15. Keď budem mať trvalé bydlisko v Bratislave u Vás, čo tým môžem získať?

- dôveryhodnú adresu trvalého bydliska
- prístup do škôlok, škôl, nemocníc v Bratislave, k lekárovi
- Bratislavskú mestskú kartu

16. Môžem mať u Vás Trvalý pobyt aj v prípade podlžností voči tretím subjektom?

Áno.

 

17. Ako sa dozviem, že na moju adresu trvalého pobytu prišla nejaká pošta?

Príde Vám o tom E-mail a SMS notifikácia, a to úplne zadarmo. Následne si v našom on-line systéme určeného na evidenciu doručených listín viete prezrieť podrobnosti o doručenej listine: Dátum prijatia, Odosielateľ, Typ zásielky, Váha (presnosť na 1 gram) a odhadovaný počet listov.


18. Čo robiť, ak som zabudol prístupové údaje do on-line systému?

Heslo si môžete v prípade potreby zmeniť priamo na adrese https://posta.mojesidlo.sk/. Stačí kliknúť na odkaz "Zabudol som heslo" a zadať e-mailovú adresu alebo telefónne číslo, ktoré ste vyplnili pri objednávke. Následne Vás systém navedie na zmenu hesla.


19. Preberáte aj listiny do vlastných rúk?

Áno, na základe Vášho splnomocnenia na preberanie listín určených do vlastných rúk.

 

20. Kedy si môžem prísť osobne vyzdvihnúť doručené listiny?

Kedykoľvek v pracovný deň podľa otváracích hodín uvedených na stránke https://www.mojesidlo.sk/kontakt/. Osobný odber je k dispozícii v našej kancelárii na adrese Karpatské námestie 10A, Bratislava. 

 

21. Ako overujete komu osobne odovzdávate prebraté listiny?

Pri osobnom preberaní listín sa príjemca musí preukázať občianskym preukazom. Ten sa verifikuje v nasom On-line systéme na evidenciu prijatých listín, kde si okrem Vás viete zadať osoby oprávnené na preberanie listín.

 

22. Je možné poveriť viacero osôb na osobné preberanie listových zásielok?

Áno, tieto osoby zadáte do nášho systému On-line evidencie prijatých listín, kde zadáte ich osobné údaje potrebné na identifikáciu.

 

23. Mám objednanú službu Preposielanie listových zásielok 1x mesačne. Kedy v mesiaci to je?

Listové zásielky preposielame do 3 pracovných dní nasledujúceho mesiaca.

 

24. Ako bude poštár vedieť, kde má doručiť moju poštu?

Na schránke bude Vaše meno, spolu s ostatnými osobami, ktoré využívajú službu Trvalý pobyt.

 

25. Dostanem aj vlastnú samostatnú schránku, kde si môžem dať svoje meno?

Nie. Vaša menovka bude na schránke spolu s ostatnými osobami využívajúcimi službu Trvalý pobyt.

 

26. Skenujete prijaté listiny?

Len na požiadanie. V On-line systéme na evidenciu prijatých listín vidíte prijaté listiny. Môžete si ktorúkoľvek označiť na preskenovanie. Skenovanie vykonáme najneskôr do druhého pracovného dňa. Samotné skeny nahráme do on-line systému. Skenovanie je spoplatnené aktuálnym cenníkom a je potrebné mať dobitý dostatočný kredit.

 

27. V systéme vidím prijatie zásielky typu "Oznámenie o uložení zásielky" a pri nej Podacie číslo. Stačí mi na vyzdvihnutie na pošte nadiktovať toto číslo?

Áno, stačí na pošte nadiktovať Podacie číslo zásielky a preukázať sa občianskym preukazom. Nemusíte si teda tento "žltý lístoček" vyzdvihovať u nás.

 

28. Aké sú adresy dôležitých úradov pre moju novú adresu?

Všetky dôležité adresy úradov nájdete v časti Dôležité adresy.

 

Ďalšie články z kategórie Trvalý pobyt

Trvalý a prechodný pobyt: Kde mám platiť poplatok za komunálny odpad?

Neviete, kde máte platiť poplatok za odpad? Ako súvisia poplatky s nahláseným trvalým alebo prechodným pobytom? Z príslušných zákonov sme pre vás vybrali ustanovenia, ktoré sa týkajú fyzických osôb - nepodnikateľov. Čítajte ďalej, všetko podstatné sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Reálny vs. virtuálny trvalý pobyt: Aký je medzi nimi rozdiel?

Pojem virtuálny trvalý pobyt sa na Slovensku používa stále viac. Na druhej strane sa však stále stáva, že bežní ľudia jeho význam ešte nepoznajú. Aký je rozdiel medzi skutočným a virtuálnym pobytom? Kedy je vhodné využiť služby virtuálneho trvalého pobytu? A aké výhody vám prináša? Všetky tieto otázky vám zodpovieme v nasledujúcich riadkoch.

Parkovacia politika Bratislava - ako parkovať výhodnejšie?

Parkovanie v našom hlavnom meste robí vrásky nielen jeho návštevníkom, ale i domácim obyvateľom a ľuďom žijúcim v podnájme. A hoci ani rezidenti neparkujú v Bratislave bezplatne, parkovacia politika ich cenovo zvýhodňuje. Ako teda parkovanie reguluje Bratislavský parkovací asistent PAAS?

Zaujali sme Vás?
Objednajte si trvalý pobyt
ešte dnes.

Objednať trvalý pobyt
(C) Copyright 2012 - 2024 MojPobox.sk - Trvalý pobyt v Bratislave

MojeSidlo.sk - všeobecné obchodné podmienky